גישור

מירקם מספקת שירותי גישור
גישור עיסקי
גישור פנים ארגוני



גישור פנים ארגוני

גישור פנים ארגוני מטרתו ליישב סכסוכים מחלוקות וריבים בין העובדים ובין העובדים להנהלה, בכל הקשור למערכות היחסים ביניהם.
נועד גם לעובדים ומעבידים שרוצים לסיים את ההתקשרות ביניהם בצורה טובה ולמנוע התדרדרות לסכוכים משפטיים ארוכים, יקרים ומתישים.

הגישור הנו הליך רצוני בו בעלי המחלוקת מנהלים משא ומתן בסיוע המגשר – צד שלישי ניטרלי, ומגיעים להסכם המקובל עליהם.

גישות שיתופיות לפתרון הקונפליקט הן בעלות פוטנציאל גבוה להשגת תוצאות משביעות רצון, הסכמים ברי קיימא ומערכת יחסים משופרת.
מגשרים יוכלו להיות מנחים מועילים ליישוב סכסוכים במקום העבודה, בתחום של קונפליקטים מעמדיים או בנושא תנאים.
 
הגישור משמש במסגרת זו כלי יעיל להשגת פתרון. יתרה מזו, השימוש בגישור מסייע לצדדים לבנות אמון במקום שאינו קיים, ליצור הדברות במקום שיש נתק, ולשמש כווסת המעצב מחדש את היחסים שהשתבשו.


 
גישור עיסקי

גישור עסקי מיועד לאנשי עסקים, מנהלי חברות, חברות וארגונים ובאופן כללי לכל אדם או ארגון שנקלע לסכסוכים בתחום העיסוק שלו.

בגישור מתנהל משא ומתן בין הצדדים, באמצעות צד שלישי (המגשר).
המגשר הוא צד ניטראלי- הוא אינו שופט או בורר, אינו מחליט או כופה פתרון על הצדדים. תפקידו לנהל את הליך הגישור אשר במהלכו ניתנת הזדמנות לכל צד להציג את עמדתו בסכסוך, לשמוע את הצד השני, ולהציע פתרונות אפשריים.
הליך הגישור חסוי לחלוטין, וכל הנאמר במסגרת ההליך לא ישמש כראיה בהליך המשפטי במידה והסכסוך יוחזר לבית המשפט, או בכל מקרה אחר. המגשר מסייע לצדדים לנסח הסכם, אשר השגתו תלויה ברצונם של הצדדים. במידה ויושג הסכם, הוא יועבר לבית המשפט ויקבל תוקף של פסק דין.
הגישור פחות כפוף לכללים הפורמליים מן ההליכים האחרים. הגישור הוא הליך המתאים במיוחד לסכסוכי עבודה, סכסוכים עסקיים וסכסוכים משפחתיים בהם קיימת מערכת יחסים מתמשכת בין הצדדים, והם מעוניינים לשמר מערכת יחסים בפני יצירת עוינות ומשקעים שליליים. גישור יכול להתאים גם למקרים של סכסוך חד פעמי, בעסקים או במסחר, כאשר הצדדים מסכימים לנסות הליך כזה במקום או לפני פנייה למשפט או בוררות.
יעילותו החברתית של הגישור ניכרת בהפגת מתחים בין הצדדים המתדיינים זה עם זה, בקיצור הזמן, בהקטנת המאמץ, בהורדת העלות של השגת הפתרון לסכסוך.


יהודה ראובני
מגשר מוסמך